Více než 1400 propuštěných zaměstnanců a 29 zrušených her. Embracer však s vyhazovy nekončí
Dobrých zpráv z hlediska pracovních pozic v herním průmyslu je stále málo. Nepomohlo tomu ani nedávné setkání Embracer s investory, kde ředitel oznámil další propuštění a rušení studií.
- Divize PC/konzolového hraní v Embracer byla ve třetím kvartálu prodělečná
- Dosud bylo propuštění 8 % zaměstnanců a vyhazovy budou ještě pokračovat
- Od července do prosince společnost zrušila 30 neoznámených titulů
Společnost Embracer oznámila své finanční výsledky za třetí čtvrtletí fiskálního roku 2023/24, které se vztahují k období od října do prosince 2023. Jedná o historicky nejlepší 3. kvartál, přičemž výsledky jsou těsně nad očekáváním, a to díky dobrým výsledkům společností Asmodee (deskovky), Middle-earth Enterprises (subdivize vlastnící některá práva ze světa Pán Prstenu) a mobilního byznysu. Byznys PC/konzolového hraní naopak klesl o 5 %., což je způbené tím, že v tomto období nevyšel žádný „důležitý“ titul.
Čtvrtý kvartál by měl podle Embraceru být lepší, protože vyjdou hry jako Alone in the Dark, Outcast - A New Beginning nebo South Park: Snow Day!. Společnosti nicméně s propuštěním ještě neskončila. V minulém roce bylo rušení studií a her v jejich vlastnictví prakticky na denním pořádku a vypadá to, že se situace ještě neuklidnila. Podle tiskové zprávy totiž Embracer stále provádí „několik větších strukturovaných propouštěcích procesů“. Restruktulizační program by podle slov generálního ředitele Larse Wingeforse měl skončit v březnu letošního roku. Je tedy dost pravděpodobné, že v následujících dnech budou přibývat zprávy o zrušených projektech.
Dosud byl celkový počet zaměstnanců snížen o 8 % (904 vývojářů ve 2. čtvrtletí, 483 ve 3. čtvrtletí a další v lednu a únoru 2024). Během setkání s investory Wingefors uvedl, že „závěrečný úsek“ může zahrnovat „prodeje i konsolidaci“. Při jednom z dotazů navíc okomentoval důvod propouštění.
V odvětví dochází k mnoha zásadním změnám, které se samozřejmě týkají nás všech v oboru. Myslím, že při pohledu na 8% snížení počtu pracovníků... Neznám čísla za celé odvětví, ale myslím, že je to něco, čím si musí projít všichni. Je to způsobeno přehnanými investicemi v předchozích letech, protože všichni vložili veškerý kapitál do her a v několika případech možná až příliš velký kapitál.
Během prvního fiskálního čtvrtletí, které skončilo v červnu, měla společnost ve vývoji 153 neoznámených her v interních studiích a externích studiích. Tento počet klesl na 138 ve druhém čtvrtletí a na 124 ve třetím čtvrtletí, které skončilo v prosinci. Dohromady tedy za půl roku zrušila 29 her.